Yhteiskuntavastuuraportti ja vuosikertomus 2013

Veikkauksen verkkokaupan menestys jatkuu

Kaupan alan rakennemuutos näkyy myös Veikkauksen pelimyynnissä ja asiakaskäyttäytymisessä. Jo monta vuotta on jatkunut trendi, jossa yhä useampi asiakas valitsee pelipaikakseen Veikkauksen nettikaupan perinteisen kivijalkakaupan sijaan.

Digitaalisten myyntikanavien osuus on noussut 37 prosenttiin (33 % vuonna 2012) liikevaihdosta. Silti edelleen suurin osa liikevaihdosta (64 %) tulee välittäjämyynnistä eli asiamiespisteiden kautta.

Veikkaus kehittää pelejään ja palveluitaan sekä välittäjämyynnissä että digitaalisissa myyntikanavissa. Veikkaus vei katsausvuonna eteenpäin monia kehityshankkeita, joilla se pyrkii vastaamaan asiakkaiden toiveisiin ja muuttuvaan kulutuskäyttäytymiseen.

Suurissa päivittäistavarakaupoissa pelaamiseen luotiin nopean kassapelaamisen konsepti Veikkaus Express. Koska yhä useampi asiakas pelaa Veikkauksen pelejä erilaisilla päätelaitteilla, internetpelijärjestelmää muokattiin siten, että sivunäkymä mukautuu laitteen mukaan näytölle sopivaksi.