Yhteiskuntavastuuraportti ja vuosikertomus 2013

Veikkaus kehittää pelejään vastuullisesti asiakastarpeita vastaaviksi

Veikkauksen tavoitteena on kehittää suomalaisia kiinnostava, monipuolinen pelivalikoima ja vastata muuttuviin kulutustottumuksiin. Asiakaslähtöisesti suunniteltu ja vastuullisesti kehitetty pelivalikoima varmistaa sen, että suomalaiset kokevat Veikkauksen pelit kiinnostaviksi myös tulevaisuudessa.

Yhtiön liiketoimintastrategia tähtää erityyppisten pelaaja-asiakkaiden palvelemiseen mahdollisimman hyvin vastaamalla näiden yksilöllisiin odotuksiin. Veikkaus lupaa asiakkailleen monipuolisen, haaveita ja jännitystä tarjoavan, viihteellisen ja ehdottoman luotettavan ja vastuullisen rahapelitarjonnan.

Vuoden merkittävin tuoteuudistus oli Kenon KunkkuKertoimet. Lisäominaisuuden lanseeraus syyskuussa lisäsi Kenon suosiota, mutta Lotto on edelleen Veikkauksen suosituin peli.

Vastuulliseen pelitoimintaan kuuluu myös pelaamisen varjopuolien ennaltaehkäisy. Tuotekehitysprosessissa tuotteita ja palveluita arvioidaan vastuullisuusnäkökulmasta jo idean syntyvaiheessa sekä idean jalostuessa valmiiksi pelituotteeksi.

Pelaajille yli miljardi euroa voittoina

Veikkauspeleihin pelatuista euroista reilu puolet palaa takaisin pelaajille voittoina. Pelaajille maksettiin katsausvuonna voittoina hieman yli miljardi euroa, joka on 7,6 % enemmän kuin edellisvuonna. Erisuuruisia voittoja maksettiin noin 97,9 miljoonaa kappaletta (+1 %) eli päivässä pelaajat voittivat noin 268 000 kertaa.